31 August 2016

Bezday & Merdeka

assalamualaikum...

Selamat Hari Merdeka buat semua rakyat Malaysia. Alhamdulillah.. Malaysia kekal merdeka selama 59 tahun. mudah-mudahan Malaysia akan terus kekal merdeka, aman dan sejahtera selama-lamanya. Amin...

Alhamdulillah jugak Allah beri nikmat hidup selama 28 tahun. semalam sebenarnya bezday aku. sejenis yang tak sabar nak tengok dunia sampai taknak tunggu merdeka. hehe. gurau je. 

memandangkan hari ni cuti, kita pon keluar. plan asalnya Kak Wahid dengan Kak Sha la. diaorang punya bezday masa bulan 7 hari tu. dok kata nak payung nak payung. tapi sebab masing-masing sibuk, tak payung payung. tu yang hari ni nak qada' janji lama.

lepas bincang-bincang, nak pegi makan seafood dekat Senibong jer. pastu tetiba Kak Salmi datang dengan bawak kek pulak dah. eh? bebetul nak sambut bezday nih..

diaorang kata aku bezday girl sebab bezday aku yang paling dekat. tapi sebenarnya tak. ini bezday kita semua. lagi pon bezday kita 3 bulan berturut-turut. Kak Salmi bulan 6, Kak Wahid & Kak Sha bulan 7, aku bulan 8.

comel jer rasa boleh sambut bezday dengan kawan sama-sama. yeah! kita semua adalah bezday girl. muka tengah tahan silau tu. pedih gila. sampai berair mata. huhu

pastu Kak Salmi lah ambik alih pegang kamera. aku failed! haha

 gumbira jer muka memasing. hehe

main suap-suap pulak dia.. sweet ke tidok? haha

ni makanan yang Kak Sha dengan Kak Wahid belanja. punya la banyak lauk. sampai semput makan. haha. kenyang tak terkata.. 

habis makan kat Senibong, kitaorang pegi Aeon Permas. solat zohor pastu shopping-shopping menghabiskan duit gaji. haha

sebabkan diaorang suma dah belanja aku jer belum, jadi aku nak jugak belanja. memula nak pegi Baskin Robbin. yela. nak makan ringan jer sebab kenyang lagi. pastu tengok ramai sangat orang beratur, tak jadi la. so, kita pegi Pizza Hut.

makan ringan-ringan jer.. janji leh belanja. hehe. aiskrim dengan kentang dah nak habis dah. tunggu menu hat satu ni lama sangat.

bila kita ni jauh daripada keluarga, kawan-kawan la tempat kita nak kongsi suka duka sama-sama. dan aku share ni pon bukan apa, mana tau ini la kali pertama dan terakhir kita boleh sambut bezday sama-sama. hepy makan sampai nak pecah perut. hehe. jadi, biar aku tempek dalam blog siap-siap. sekurang-kurangnya aku dah save memori ni untuk kenangan di kemudian hari. huhu.


selamat hari lahir semua! mudah-mudahan diberikan kesihatan yang baik, kebahagiaan yang berpanjangan dan sentiasa dipayungi rahmat Allah taala. sayang semua kerana Allah. 





terima kasih buat yang sudi membaca <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...