1 April 2016

release tension di Enn Cat Cafe

assalamualaikum...

tajuk entry tu bukan untuk aku.. aku dengan kucing selamanya tak bisa bersatu. haha. ini suma plan housemate aku, Kak Sha. dia kata cuti ni, dia dengan Kak Salmi dah plan nak release tension dekat Cat Cafe. dengan cepat aku jawab, " saya taknak ikut. " kemudian.. Kak Sha kata, " eh, kucing dia tak kacau orangla.. kita yang akan pegi kacau dia. kucing mahal kot! " pastu, aku yang sungguh tulus-suci-murni-hati nih menerima jawapan tersebut tanpa was-was. makanya aku pon join diaorang sekali.

Enn Cat Cafe.. soryla. masa ambik nih matahari tegak atas kepala. aku main snap jer tak nampak apa dalam screen. so, nasib-nasib. hehe. kedainya tingkat 1. kena naik tangga.

suka sebab konsep hipster. masuk kedai takleh pakai kasut. pakai selipar yang diaorang sediakan.

sebelum masuk ruangan cafe, pakai hand sanitizer dulu. sambil-sambil tu baca peraturan.

 
nak makan boleh, taknak makan boleh. tapi kalau tak makan, tu harga yang perlu dibayar sekali masuk. tapi kalau makan minum, harga makanan seorang mesti lebih RM10 la kalau nak free per entry. gittu!

masa memula masuk, ada beberapa ekor kucing jer. pastu baik-baik belaka. aku pon cuba tenangkan diri walaupon sebenarnya tak berapa tenang. haha. aku berjalan sepantas kilat untuk duduk dimeja hujung, dengan harapan janganla ada yang datang kacau aku. =P


Kak Salmi dengan Kak Sha bukan main gembira lagi.. yela. diaorang pencinta kucingkan.

tak lama lepas tu, tuan kedai datang membawa satu sangkar kucing. penuh dengan kucing. diulangi penuh!! pastu dia lepaskan kucing-kucing tu suma. terus bercerau darah aku. dugaan apakah ini??

aku cuba bersabar dengan duduk dihujung penjuru kedai. lantak korang kat sana. nak main, mainla.. tapi jangan kacau aku. tapi, apa yang kau harapkan bila dah masuk sini. ini tempat dia.. mestila dia main bebas sebebasnya. 

tengah aku cuba bertenang, tetiba ada sekor kucing datang macam nak terkam. opocot mak kau!! haha. bermulala babak-babak emosi melampau macam dah kena rasuk. 

pastu badan aku dah start gigil.. macam nak nangis taktau punca. aku turut menyesali kehadiran aku disini. haha. mujur owner kedai tu simpati dengan aku. pastu dia ajak aku dok kat luar.

luar tu bukan luar kedai. luar cafe jer. dok bahagian dapur. tenang sikitla dok sini sebab kucing tak banyak macam kat dalam.

sambil tengok tv, sambil minum hazelnut whitecoffe iced. sedap oiii coffe dia. pastu tetiba ada sekor datang menjelma. " alamak! kak!! tolong!! " ko mampu jerit dekat orang tak kenal yang tengah sibuk dok masak dalam dapur semata-mata nak selamatkan diri dari kucing?? haha. kak tu pon terkocoh-kocoh keluar tengok apa jadi. adohaiii.. memang out betul sifat keayuan aku bila jumpa kucing.

mesti ada customer kat situ berbisik dalam hati. ' ko dah kenapa datang sini kalau takut kucing? ' mujur owner kedai tu husnuzon dengan aku.. " adik kena buli eh.. siann. " haha. takdela kena buli sangat sebenarnya.. sekurang-kurangnya diaorang tak ambik kesempatan kat aku. dulu masa sekolah, penah jer member aku baling kucing kat aku. punya histeria tak ingat dunia dah masa tu.  sampai macam nak putus sedara, putus kawan sumala. sakit hati punya pasal. haha. tapi tak la over sampai tahap tu. faham diaorang nak bergurau. tapi nasib la kau masa aku histeria tu. habis aku tarik rambut siap boh penumbuk dibadan. sapa suh kau naya aku. rasakan! haha

tak lama kemudian, Kak Salmi wassap aku suh masuk. dia kata dah jaga tempat kat tengah-tengah. aku masih tak percaya keadaan dah selamat. pastu Kak Salmi datang ambik aku kat dapur. so sweet. hehe. jadi untuk memberi rasa selamat, diaorang dah kepung meja kiri dan kanan. aku dok tengah-tengah sambil kaki bersila atas kerusi. fuhhh!

 makanan dan minuman kat cafe nih suma sedap-sedap.. 

kita cuba gak nak selfie dengan kucing walaupon sipi-sipi jer muka tuh. itu pon muka penuh ketakutan. apa barang? haha

kesimpulannya, buat pencinta kucing anda harus cuba datang ke sini. tapi buat penggeli macam aku, takyah la gatal-gatal nak datang. buat menyusah orang jer! haha. aku sendiri pon menyampah dengan diri sendiri yang dok meroyan tak tentu hala. tapi ini memang tindakan refleks yang tak dapat aku kawal. sory kawan-kawan takleh nak consider bab kucing. harap korang serik untuk bawak aku datang sini. hehe.

sesapa yang berminat nak pegi, boleh klik link FB Enn Cat Cafe. segala detail boleh baca kat situ k! aku tak minat kucing takpe.. janji kita tolong promote bisnes orang kita. ^_^




teima kasih buat yang sudi membaca <3


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...