3 February 2013

My Beautiful Malaysia..

assalamualaikum..


CUTI..aku memang suka cuti. aku suka hari SABTU, AHAD..kalau ade cuti umum macam thaipusam ker, maulidurrasul ker, raya cina ker lagi best..best..best..*siap ada nada bergaung lagi.. hikhik

yela..tiap hari kena bangun awal sebab taknak sangkut dengan jalan jem. pastu bila sampai sekolah, sibukkan dengan budak-budak. sibukkan dengan RPH yang berjela-jela panjangnya, BBM lagi. kalau ada kokurikulum, kena balik rumah lambat. sampai rumah dah maghrib. tu tak kira lagi dengan macam-macam program yang sekolah buat. merentas desa la, sambutan maulid la..memang mengguna tenaga betul.

sebab tuh bila masuk jer hari Isnin, berdoa dalam hati semoga cepat la hari Sabtu..haha.tapi bayangkan la jika pada satu hari GB datang dan cakap macam ni...


GB       : naqhiah, awak ade ape-ape program tak hari Ahad nih?
aku      : erk?? ( tercengang. toleh kiri kanan sebab terkejut GB datang kat aku ) emm,kenapa
              puan? bagi soalan balik tanpa jawab soalan GB )
GB      : ade Program My Beautiful Malaysia, Ahad nih..kalau awak takde ape-ape, saya nak
             masukkan nama awak.
aku     : ha?? ya Allah..punah harapan aku nak bersenang lenang di hari cuti.hukhuk. )
GB      : ade kerja ker takde?
aku     : ( pandang dinding, pandang siling..cepat! cepat! cari alasan..takmo pergi..) takde
              kerja puan. ayooo...mulut..kenapa cakap tak seiring dengan hati? )
GB      : saya masukkan nama awak ok..Dato Sri Najib datang tau..sengih )
aku     : @##%^*&&$%*&*(@## ( lempang diri sendiri kuat-kuat sampai pitam )



dan...aku terpaksala merelakan diri pegi dekat program yang entah ape motif..yang bestnye GB suruh kami pakai baju kurung walaupun dalam tentatif dah terang-terang tulis ade senamrobik, ade program mengecat la hape..aku dan member aku, dengan taat pakai la baju kurung. sekali tengok-tengok masa nak tunggu bas dekat PPD semua yang datang pakai T-shirt dan seluar track. malunya ya Allah..diaorang pandang kami macam alien yang baru turun dari kapal UFO..hukhuk


masa kitaorang sampai, aktiviti senamrobik dah mula. mereka-mereka yang pakai T-shirt ok la kan nak senamrobik. aku ngan syikin tengok jela dalam khemah. by the way, nak story sikit la kan..senamrobik ni, orang pompuan yang handle. dengan pakai seluar kaki carrot ( ntah ape nama seluar nih..aku main taram jerk ) ketat gila habaq kat hampa..pastu buat aksi yang tah la..sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata. ecehhh..tapi kebanyakan manusia yang bernama lelaki lebih suka menonton daripada buat senamrobik tuh. syok gamaknya sebab boleh tengok tayangan percuma dari puteri-puteri Barisan Nasional nih..=P


makanan percuma..walaupun tak senamrobik, tetap jugak nak makanan percuma. kami datang nih pon untuk memeriahkan majliskannnn...



selesai makan, kami pon bergerak SMK Taman Medan..PM tengah tunggu tuh..pakai mafla Palestin sebab kami sayangkan Palestin. semoga sumbangan kami sampaila dekat orang yang sepatutnya..kalau ada penyelewengan, bukan salah ibu mengandung yerrr..hakhak



i <3 PM...banner free..boleh jerk kalau aku nak ambik. tapi kalau dah tukar PM ok la aku nak kibarkan..opst!!



tak tahu kat mana kedudukan pentas yang sebenar..kami cuma boleh tengok screen jerk. adela lagi tarian 1 Malaysia..asyik tarian jerk dari awal sampai sudah. aku dah malas nak tengok. kena bencana ke hape, sekali dengan aku terbabit..so,aku dan member tak tunggu pon ucapan PM ker hape..yang aku sempat dengar ini jerk..


satu....MALAYSIA!
satu....MALAYSIA!
satu....MALAYSIA!

I M...4 U!
I M...4 U!
I M...4 U!


tagline ape la..tak sedap langsung nak dengar..last-last kami bergerak keluar dari tapak perhimpunan. jalan-jalan dekat gerai jualan. beli burger, beli air kelapa..pastu...



kami lepak dekat garaj depan rumah orang..sambil makan dan minum, sembang-sembang hal keluarga, karier dan percintaan..erk?? haha..pon boleh..dah penat borak-borak, makanan pon dah habis, kami bergerak plak pegi khemah dekat tempat senamrobik tadi.



motor aiskrim lalu..kami pon beli aiskrim dan lepak lagi..tepat pukul 12 kami balik dekat tempat bas dan siap sedia untuk balik..jadi, cubala tanya aku apekah yang aku dapat daripada  program ini? dengan muka serius, aku akan jawab aku tak tahu apa benda pon. guru besar suruh aku datang dan aku pon datang. yang aku tahu, masa aku setengah hari dah habis dekat sini tanpa apa-apa manfaat..memang My Beautiful Malaysia...jangan jemput aku lagi lepas ni. wat rugi beras dan minyak jerk..=P


terima kasih buat yang sudi membaca <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...